Λίγοι υπηρετούν την Αλήθεια γιατί λίγοι έχουν τη θέληση και λιγότεροι τη δύναμη για να είναι δίκαιοι

-"Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι." -
-"Έστ' ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται καί ές αεί έσεται"
- "Άλ, εσύ που είσαι το Φως, έλα στη Γή!
Κι εσύ Έλ ρίξε τις ακτίνες σου στην ιλύ που ψήνεται
(που βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).
Ας γίνει ένα καταστάλαγμα (μια ξηρά)
για να μπορέσουν τα Εγώ να ζήσουν, να υπάρξουν
και να σταθούν πάνω στην παλλόμενη Γη.
Ας μην επικρατήσει η νύχτα, που είναι το μικρόν,
και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)
το καταστάλαγμα του πυρός μέσα στην αναβράζουσα ιλύ,
και ας αναπτυχθεί η Ψυχή, που είναι το μέγιστο,
το σημαντικότερο όλων!"

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή 25 Μαΐου 2014

ΜΑΣΣΑΛΙΑ: "ΓΥΠΤΙΣ" ΜΙΑ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ 2.600 ΧΡΟΝΩΝ


ΜΑΣΣΑΛΙΑ: "ΓΥΠΤΙΣ" ΜΙΑ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ 2.600 ΧΡΟΝΩΝ

Την 13 Ιουνίου 2013 άρχισε η έναρξη της κατασκευής του πλοίου «ΓΥΠΤΙΣ» αντιγράφου του πρώτου αρχαίου ελληνικού πλοίου με τον οποίοέφτασαν οι Φωκαείς στη Νότια Γαλλία και έκτισαν τη Μασσαλία.
Στην επίσημη τελετή παρέστη ως εκπρόσωπος της Ελλάδος ο Ναυτιλιακός Ακόλουθος Μασσαλίας Πλοίαρχος ΛΣ ΠΑΠΑΛΕΟΝΑΡΔΟΣ Δημοσθένης.
2.600 χρόνια της ιστορίας. Είναι ένα μείγμα από μυρωδιές και πίσσας και πεύκου . Η ιστορία εμφανίστηκε μπροστά μας χθες με τη τελετή για την έναρξη της κατασκευής του ΓΥΠΤΙΣ (GYPTIS) (το όνομά του πήρε από τη σύζυγο του ΠΡΩΤΕΑ(PROTIS) ιδρυτή της Μασσαλίας).
Το τελευταίο πλοίο με άνοιγμα πλευρών 10 μ., ναυπηγείται σταδιακά στο ναυπηγείο Borg του λιμανιού της Μασσαλίας. Μια προσπάθεια για να αναπαράγουν με ακρίβεια ένα ελληνικό πλοίο, του οποίου τα συντρίμμια βρέθηκαν πριν από είκοσι χρόνια κατά την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τόπο Jules Verne της πόλης της Μασσαλίας.
"
Αυτό είναι ένα εξαιρετικό σκάφος δεν επαναλαμβάνεται. Έπρεπε να μάθουμε παλιές τεχνικές με βάση το σχεδιασμό του πλοίου", δήλωσε ο Ναμπίλ Merabet ξυλουργός.
Πράγματι, είναι ένα ραμμένο σκάφος, αφού οι σανίδες συνδέονται με λινό νήμα, όπως και οι πιρόγες της Πολυνησίας . Είναι ένα πλοίο διπλής προώσεως, με ιστιοπλοΐα και κωπηλασία.
Μια ενωτική κληρονομιά
Ο Patrice Pomey διευθυντής του έργου, δήλωσε: 
"Αυτή είναι η επιστροφή τους στην κληρονομιά μας, την αρχαιότερη της Μασσαλίας και ευχαριστούμε για αυτή την ευκαιρία που μας δόθηκε να χτιστεί ένα αντίγραφο του πρώτου αρχαίου Ελληνικού πλοίου. "
"Ένα αντίγραφο με το οποίο είναι σε θέση να περιηγηθείτε μέσα από το νέο λιμάνι στο παλιό λιμάνι",
συνεχίζει ο Eugène Caselli, Πρόεδρος της Κοινότητας.
Ως μια ενοποιητική κληρονομιά που συναντά πολλούς πρωταγωνιστές: το αρχαιολογικό κέντρο Camille Jullian, Πανεπιστήμιο Aix-Marseille, CNRS, Marseille Provence Métropole, το Περιφερειακό Συμβούλιο, MP 2013 και το ναυπηγείο Borg.
Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε από την περιφέρεια MPM με το ποσό των € 452.000. Το κόστος αυτού του σκάφους το κάνει ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο. Η τιμή αυτή το επανασυνδέει με τα παλιά σκάφη τα κοραλλιογενή αλιείας στη Μεσόγειο. Πράγματι, οι αρχαιολόγοι έχουν δείξει ότι το σκάφος ήταν κάποτε ένα αλιευτικό σκάφος.
Μια πρόκληση
Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Αυγούστου 2013, με την πρώτη δοκιμή στη θάλασσα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μετά τη καθέλκυση θα λάβει μέρος κατά τη διάρκεια της μεγάλης παρέλασης στη θάλασσα στις 7 Σεπτεμβρίου στο λιμάνι της Μασσαλίαςστα πλαίσια των εορτασμών τη Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης.
Ο Patrick Mennucci, φιλέλληνας Αντιδήμαρχος (PS) δήλωσε: «Δεν υπάρχει μέλλον, αν δεν ξέρουμε από πού ερχόμαστε και ποιοι είμαστε εμείς στην Μασσαλία»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου