Λίγοι υπηρετούν την Αλήθεια γιατί λίγοι έχουν τη θέληση και λιγότεροι τη δύναμη για να είναι δίκαιοι

-"Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι." -
-"Έστ' ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται καί ές αεί έσεται"
- "Άλ, εσύ που είσαι το Φως, έλα στη Γή!
Κι εσύ Έλ ρίξε τις ακτίνες σου στην ιλύ που ψήνεται
(που βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).
Ας γίνει ένα καταστάλαγμα (μια ξηρά)
για να μπορέσουν τα Εγώ να ζήσουν, να υπάρξουν
και να σταθούν πάνω στην παλλόμενη Γη.
Ας μην επικρατήσει η νύχτα, που είναι το μικρόν,
και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)
το καταστάλαγμα του πυρός μέσα στην αναβράζουσα ιλύ,
και ας αναπτυχθεί η Ψυχή, που είναι το μέγιστο,
το σημαντικότερο όλων!"

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Ρωσική ηχηρή απάντηση για τον Ελληνισμό σε Φίλη και λοιπούς - «Χωρίς να ξέρει κάποιος ελληνικά, αρχαία και νέα, δεν μπορεί να θεωρηθεί άνθρωπος»


Ρωσική ηχηρή απάντηση για τον Ελληνισμό σε Φίλη και λοιπούς


Η Irina Tresorukova είναι καθηγήτρια στο Τμήμα Βυζαντινής και νεοελληνικής Φιλολογίας της Φιλολογικής Σχολής του αρχαιότερου κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας, του Πανεπιστημίου Λομανόσοφ, το οποίο ιδρύθηκε το 1795 από τον γνωστό επιστήμονα Μιχαήλ Λομανόσοφ.

Η Tresorukova αναφέρει πως υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική γλώσσα, καθώς δεν είναι μόνο οι ρωσικό-ελληνικές σχέσεις που αναπτύσσονται σε όλα τα επίπεδα στη θρησκεία και στην ιστορία, είναι και μια γλώσσα που αποτελεί παγκόσμια κληρονομιά.

«Χωρίς να ξέρει κάποιος ελληνικά, αρχαία και νέα, δεν μπορεί για μένα να θεωρηθεί άνθρωπος»,δηλώνει η Irina Tresorukova σημειώνοντας πως αν δεν ξέρεις τον ελληνικό πολιτισμό δεν μπορείς να καταλάβεις την σημερινή κουλτούρα.

Οι Ρώσοι, σε αντίθεση με τους Δυτικούς, οι οποίοι είναι γεμάτοι κόμπλεξ απέναντι στον Ελληνισμό, παραδέχονται την συμβολή του ελληνικού πνεύματος.

Επιπλέον, δίνουν ηχηρή απάντηση στην παρούσα κυβέρνηση, η οποία θέλει να υποβαθμίσει-καταργήσει τα Αρχαία Ελληνικά από τα σχολεία της χώρας.

Στην Ρωσία υπάρχουν τρία Τμήματα όπου διδάσκονται τα ελληνικά ως βασικό μάθημα στα Πανεπιστήμια, Λομανόσοφ, Αγίας Πετρούπολης και Κρασοβάρ με μεγάλο αριθμό φοιτητών.

Η Tresorukova σπούδασε κλασσική φιλολογία, αρχαία ελληνικά και λατινικά.

«Η Ελλάδα είναι μια χώρα που θα έλεγα ότι είναι σαν μια εξάρτηση με την καλή έννοια. Όποιος πατήσει μια φορά το πόδι του στην Ελλάδα, δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την Ελλάδα. Δεν μιλάμε για την τουριστική Ελλάδα, αλλά για την Ελλάδα της πόλης, της φύσης, της επαρχίας. Η Ελλάδα προσφέρει τα πάντα σε έναν άνθρωπο που θέλει να εξελίσσεται πνευματικά. Μπορείς ταυτόχρονα να κάνεις και μπάνιο και να σκέφτεσαι για τον Πλάτωνα πώς έγραφε τα έργα του. Η Πολιτεία του Πλάτωνα είναι ένα έργο διαχρονικό που μας προσφέρει ιδέες, ελπίδες κι εμπειρίες»

ΒΟΜΒΑ μεγατόνων απο Πούτιν: «Θα βοηθήσουμε την Ελλάδα να ΚΟΨΕΙ το βήχα της Τουρκίας»


Το Κρεμλίνο «μιλάει ανοικτά» πλέον….
για στρατιωτική βοήθεια στην Ελλάδα ενάντια στην τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο.
Κρεμλίνο: «Είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε στρατιωτικά την Ελλάδα απέναντι στις προκλήσεις της Τουρκίας»
Για αμυντική υποστήριξη και στρατιωτική συμμαχία με την Ελλάδα ώστε να αντιμετωπιστούν οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο έκανε λόγο ο σύμβουλος του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Yuri Ushakov σύμβουλος του Ρώσου προέδρου, Β.Πούτιν, τόνισε ότι τα ζητήματα στρατιωτικής- τεχνικής συνεργασίας μεταξύ Ρωσίας και Ελλάδας είναι πάντα πολύ σημαντικά γιατί η Ελλάδα αντιμετωπίζει διαρκώς το πρόβλημα ανάσχεσης της Τουρκίας και παραδέχτηκε ότι αυτά θα συζητήθηκαν κατά την επίσκεψη του Β.Πούτιν στη χώρα μας. Άλλωστε παραμένει πάντα το αίτημα για ρωσική βάση στο Αιγαίο αν υπάρξουν γεωπολιτικές μετατοπίσεις.
Ταυτόχρονα ανακοίνωσε ότι η μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) θα υπογράψουν συμφωνία για την προμήθεια αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων ενώ αποκάλυψε ότι η Μόσχα συζητά αναβίωση του «South Stream» με υποθαλάσσιο αγωγό από τη Μαύρη Θάλασσα που θα συνεχίζει στο έδαφος της Βουλγαρίας και θα περνά στην Ελλάδα.
«Η Ρωσία μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό των Ελληνικών μεταφορικών υποδομών. Αναφερόμαστε στη συμμετοχή ρωσικών εταιρειών στην επικείμενη προσφορά για την αγορά του λιμανιού της Θεσ/κης. Επίσης στην ατζέντα είναι μεγάλος αριθμός έργων που μπορούν να βελτιώσουν τη δυναμική της διεθνούς συνεργασίας» είπε ο Β.Πούτιν.

«Η Ελλάδα υποστηρίζει τις ρωσικές δράσεις στη Συρία γιατί βοηθούν στην εξαφάνιση μιας σημαντικής αιτίας παράνομης μετανάστευσης από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη από την οποία η Ελλάδα υποφέρει σημαντικά» δήλωσε ο Γιούρι Ουσακώφ, υποδιευθυντής του γραφείου του Ρώσου Προέδρου.
«Ο Πρόεδρος της Ρωσίας, Β.Πούτιν και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Α.Τσίπρας, συμφωνούν ότι είναι απαραίτητο να μειωθούν οι εντάσεις μεταξύ Ρωσίας και ΕΕ» ανέφερε ο Γιούρι Ουσακώφ.
«Και οι δύο πλευρές ελπίζουν ότι οι δεσμοί στις κύριες σφαίρες συνεργασίας θα ενεργοποιηθούν με τη βοήθεια των επερχόμενων συζητήσεων και επαφών».
«Η Ελλάδα, η Ιταλία και άλλες χώρες συμφωνούν με την αποκατάσταση του πολιτικού διαλόγου μεταξύ Μόσχας και Βρυξελλών».
«Η Ελλάδα είναι εναντίον των δυτικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, αλλά είναι αναγκασμένη να συμφωνήσει με την πολιτική θέση της ΕΕ».
Λάδι στην φωτιά έριξαν οι χάρτες που προβάλλονται από τον τουρκικό τύπο
Οι δηλώσεις του Κρεμλίνου ήρθαν, την ώρα που έχει ξεσπάσει φιλοπολεμικό ντελίριο στα τουρκικά ΜΜΕ, με επίκεντρο προκλητικά διεκδικούμενες περιοχές μεταξύ της ελληνικής νήσο Κω και των τουρκικών ακτών, καθώς και της Χίου με το Γαϊδουρονήσι και των απέναντι τουρκικών ακτών.
ppΑλλεπάλληλοι χάρτες, προβάλλονται εκτενώς από τον τουρκικό τύπο, και οι οποίοι φτάνουν στο σημείο να δείχνουν ακόμα και την νήσο Ζουράφα στο β. Αιγαίο, που βρίσκεται ανατολικά της Σαμοθράκης και γύρω από την οποία έχουν σημειωθεί κατά καιρούς διάφορα επεισόδια με τους Τούρκους, υπό τουρκική κυριαρχία, με μια τουρκική σημαία.
Επίκεντρο της τουρκικής επιθετικότητας είναι και το Φαρμακονήσι, το οποίο αν και ανήκει στο σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων τα οποία δόθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία, θεωρείται τουρκικό έδαφος και ότι ανήκει στη νομαρχία του Αϊδινίου.
Υ.Γ. Πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή, να λάβουμε ως έθνος, κάποιες σημαντικές αποφάσεις, με δεδομένο ότι ένας μεγάλος, πιθανόν παγκόσμιος, πόλεμος είναι «ante portas». Οι όποιες αποφάσεις από την ελληνική πολιτική ηγεσία, θα καθορίσουν το μέλλον της χώρας και του λαού μας για τα επόμενα χρόνια…

Μετά την Ορθοδοξία και την αποχριστιανοποίηση της Παιδείας το υπουργείο έβαλε στο «στόχαστρο» την ένδοξη αρχαία ελληνική Ιστορία χτυπώντας έτσι και τον δεύτερο «πυλώνα» του Ελληνισμού προκαλώντας έτσι την έντονη διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για τη «νέα, αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια». 

Έτσι μετά τις «αλλαγές» στα Θρησκευτικά όπου τα παιδιά θα διδάσκονται Ριάννα, Νατάσα Μποφίλιου και Νικόλα Άσιμο και την υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών, με εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός.

Φυσικά πρόκειται για ιδιαίτερα κρίσιμα κεφάλαια καθώς με αυτόν τον τρόπο «μικραίνει» κατά πολλούς αιώνες η ελληνική Ιστορία ενώ δεν γίνεται κτήμα στα παιδιά η γνώση περί του γηγενούς των ελληνικών πληθυσμών στον ελλαδικό χώρο τουλάχιστον για τρεις χιλιετίες προ Χριστού.

Προχωράει δε στην ελλιπή εμάθηση των ακόλουθων σημαντικότατων περιόδων: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.


Δηλαδή στο να μην μάθουν τα Ελληνόπουλα την πιο ένδοξη περίοδο του Ελληνισμού, για να μην ξέρουν ότι ο Ελληνισμός έφτασε στα πέρατα της οικουμένης και έχει επηρεάσει δεκάδες λαούς.

Να μην γνωρίζουν ότι οι Έλληνες είχαν αποικίσει όλη την Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο αφήνοντας τα ίχνη τους μέχρι και την Ισπανία αλλά και την Μασσαλία όπου οι οπαδοί της Μαρσέιγ σηκώνουν πανό με την φράση «είμαστε Έλληνες».

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτηρίζει την απόφαση ολέθρια και καλεί τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, να την αναθεωρήσει.

Συγκεκριμένα, η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων αναφέρει:


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς χώρας μας ἐπιδίδεται μεθοδικὰ καὶ συστηματικὰ στὴν συρρίκνωση καὶ ὑποβάθμιση τῆς διδασκαλίας τῶν ἀνθρωπιστικῶν μαθημάτων στὴν Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση.

Δὲν τοῦ φάνηκε ἀρκετή, φαίνεται, ἡ μείωση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν στὸ Γυμνάσιο καὶ στὸ Λύκειο οὔτε ἡ κατάργηση τοῦ Ἐπιταφίου του Περικλέους στὴν Γ' τάξη Λυκείου, οὔτε ἡ κατάργηση τῆς ἐξετάσεως τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν στὸ
Γυμνάσιο.

Μὲ νέα, ὀλέθρια ἀπόφασή του συνεχίζει τὴν ἐκθεμελίωση τῶν βασικῶν πυλώνων
τοῦ πολιτισμοῦ μας στὴν Ἑλληνικὴ Ἐκπαίδευση.

 Τὶς τελευταῖες ἡμέρες (20/9/2016) ἐστάλη ἐγκύκλιος στοὺς Ἐκπαιδευτικοὺς τῆς Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης, μὲ τὴν ὁποία ἐπιβάλλεται νὰ διδάσκωνται συνοπτικὰ καὶ νὰ μὴν ἐξετάζωνται στὴν Α΄ Λυκείου τὰ ἀκόλουθα κεφάλαια τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς ἱστορίας:

Κυκλαδικὸς Πολιτισμός, Μινωϊκὸς Πολιτισμός, Μυκηναϊκὸς Πολιτισμός, Ὁ Πρῶτος καὶ ὁ Δεύτερος Ἑλληνικὸς Ἀποικισμὸς , Ἡ σημασία τῶν Περσικῶν Πολέμων, Ὁ Πελοποννησιακὸς Πόλεμος, Ὁ Φίλιππος Β' καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Κράτος τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου.
 Ἡ Ἑταιρεία Ἑλλήνων Φιλολόγων (Ε.Ε.Φ.) διαμαρτύρεται ἐντονώτατα γιὰ τὴν νέα, αὐθαίρετη ἀπόφαση τοῦ Ὑπουργείου, ἡ ὁποία προδήλως εἶναι επιζήμια γιὰ τὴν ἐπαρκῆ μόρφωση τῶν νέων μας.

Μὲ τὶς ἀποφάσεις αὐτὲς τοῦ Ὑπουργείου τὸ Σχολεῖο παρέχει στοὺς μαθητὲς ἐλλιπῆ γνώση τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ στὴν συνέχεια καὶ στὴν διαχρονία του.

Ἀποσιωπᾶται ἔτσι η οὐσία τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, ἡ ἐξάπλωσή του σὲ ὅλο τὸν τότε γνωστὸ κόσμο, ἡ ἑνότητά του, ὅπως τὴν ἐπέτυχε ὁ Φίλιππος Β', ὁ βασιλιὰς τῆς Μακεδονίας, ἡ οἰκουμενικὴ διάσταση καὶ σημασία του μέσω τοῦ ἐκπολιτιστικοῦ ἔργου τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου.

 Η κατάργηση μάλιστα τῆς ἐξετάσεως τῶν συνοπτικῶς διδασκομένων αὐτῶν κεφαλαίων τῆς Ἱστορίας, ὅπως συνέβη καὶ μὲ τὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, κατ' οὐσίαν ὁδηγεῖ στὴν πλήρη ἄγνοια ἀπὸ τοὺς μαθητὲς τῶν θεμελιωδῶν αὐτῶν σελίδων τῆς ἱστορίας καὶ τοῦ πολιτισμοῦ μας καὶ συρρικνώνει δραματικὰ τὴν ἀνθρωπιστικὴ παιδεία καὶ τὴν μόρφωση τῶν νέων μας.

 Η Ε.Ε.Φ. καλεῖ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας νὰ ἀναθεωρήση τὶς ὀλέθριες αὐτὲς ἀποφάσεις του καὶ νὰ δείξη γνήσια καὶ οὐσιαστικὴ φροντίδα γιὰ τὴν ὁλόπλευρη καλλιέργεια καὶ μόρφωση τῆς ἑλληνικῆς νεολαίας.Ο Φίλης αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας -Κόβει περσικούς πολέμους και Μ. Αλέξανδρο.
ΑντιδράσειςΦωτογραφία: Nikos Libertas / SOOC προκαλεί η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να περιορίσει ολόκληρα κεφάλαια στο μάθημα της Ιστορίας.
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας, το υπ. Παιδείας μελετά να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α' Λυκείου ο Κυκλαδικός, ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός,
Ειδικότερα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.
Συγκεκριμένα πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων κάνει λόγο για «νέα, ολέθρια και αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».
Η ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων:
Α. Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β', ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου.
Β. Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας.
Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.
Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου