Λίγοι υπηρετούν την Αλήθεια γιατί λίγοι έχουν τη θέληση και λιγότεροι τη δύναμη για να είναι δίκαιοι

-"Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι." -
-"Έστ' ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται καί ές αεί έσεται"
- "Άλ, εσύ που είσαι το Φως, έλα στη Γή!
Κι εσύ Έλ ρίξε τις ακτίνες σου στην ιλύ που ψήνεται
(που βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).
Ας γίνει ένα καταστάλαγμα (μια ξηρά)
για να μπορέσουν τα Εγώ να ζήσουν, να υπάρξουν
και να σταθούν πάνω στην παλλόμενη Γη.
Ας μην επικρατήσει η νύχτα, που είναι το μικρόν,
και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)
το καταστάλαγμα του πυρός μέσα στην αναβράζουσα ιλύ,
και ας αναπτυχθεί η Ψυχή, που είναι το μέγιστο,
το σημαντικότερο όλων!"

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

"καὶ τὸ μυθῶδες καὶ ἀειδὲς σκότος τυραννήσει τὰ ἐπὶ γῆς κάλλιστα"

Ο Θουκυδίδης μας μιλάει για τους προδότες.


ο Θουκυδίδης είπε:

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς, αλλά και εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του, δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων πάνω στους οποίους άρχει.με το οποίο δεν έχω κανένα πρόβλημα μια χαρά σωστό είναι αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως είπε κάτι τέτοιο ο Θουκυδίδης οπότε ας δούμε τα λογικά βήματα που πρέπει να ακολουθούμε σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αρχικά μου χτύπησε άσχημα αυτό το "βιοτικό επίπεδο" καθώς σαν έννοια είναι πολύ σύγχρονη και δεν θα μπορούσε να το έχει πει ο πρόγονος ο οποίος ίσως μίλαγε για αυτάρκεια για ευδαιμονία για ισοπολιτεία και τέτοια αλλά όχι για βιοτικό επίπεδο. Επειδή όμως κάλλιστα κάποιος μεταφραστής θα μπορούσε να κάνει μια υπέρβαση για να εκσυγχρονίσει το κείμενο είπα να το ψάξω κι' άλλο.

Οπότε ακολούθησε μια αναζήτηση στο google με αυτή την φράση η οποία δίνει 15000 αποτελέσματα τα οποία δείχνουν να είναι πανομοιότυπα και όλα πρόσφατα από Μάιο και μετά (ε δεν έκατσα να τα δώ και τα 15000 αλλά έχουμε μια ένδειξη)

Επίσης δεν κατάφερα να βρώ πουθενά μαζί με την νεοελληνική απόδοση το αρχαίο κείμενο για να ελέγξω την μετάφραση.

Τελικά είπα να κάνω την υπέρβαση και άρχισα να ψάχνω στο TLG με πιθανούς συνδυασμούς. Την λέξη προδότης και τα παράγωγα την χρησιμοποιεί αρκετά ο Θουκυδίδης αλλά τέτοιο απόσπασμα δεν κατάφερα να βρω.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε όλα τα παραπάνω μου βάλανε ψύλλους στα αυτιά και επειδή δεν ξέρω απ' έξω όλον το Θουκυδίδη και επειδή έχω χάσει το τηλέφωνο του Ζουράρη που έλεγε πως τον ξέρει θέλω την βοήθεια σας να διαπιστώσουμε αν έχουμε να κάνουμε με άλλο ένα φίδι με μούσι η όχι.

Όποιος λοιπόν μπορεί να βρει το αρχαίο κείμενο, την αρχική πηγή για αυτή την ρήση ή να την διαψεύσει εμπεριστατωμένα ας με πληροφορήσει και εμένα και θα του απονείμω το μετάλλιο του κυνηγού πωριών.

 http
Αξίωματα:
1. Η ποιότητα μιας πληροφορίας είναι ενα άγνωστο μέγεθος εξαρτώμενο απο πάρα πολλούς παράγοντες
2. Η γνώση δεν ταυτίζεται με την πληροφορία
3. Η ποσότητα της πληροφορίας δεν είναι ανάλογη με την ποσότητα και την ποιότητα της γνώσης
4. Ο χρόνος για την απόκτηση γνώσης είναι ανάλογος με την ποσότητα των πληροφοριών.
5. Για ορθή κρίση της ποιότητας της πληροφορίας απαιτείται πρότερη γνώση
Λογικές προτάσεις
1. Όσο πιο πολλές πληροφορίες έχουμε τόσο πιο πολύ χρόνο παίρνει να αποκτήσουμε και τόσο πιο αβέβαιη η τελική γνώση
2. Όσο πιο πολλές πληροφορίες έχουμε τόσο περισσότερες γνώσεις χρειαζόμαστε για να ξεχωρίσουμε τις πρώτες σε χρήσιμες και βλαβερές.                                                       Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα,  την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.                                                                                                        
“Έωθεν προλέγειν εαυτώ, συντεύξομαι περιέργω αχαρίστω, υβριστή, δολερώ, βασκανω, ακοινωνητο. Πάντα ταυτα συμβέβηκεν εκέινοις παρά την αγνοίαν των αγαθών και κακών. Εγώ δε τεθεωρηκως την φύσιν του αγαθού, οτι καλον και του κακού οτι αισχρόν, και την αυτού του αμαρτάνοντος φύσιν, οτι μοι συγγενής ούχι αίματος η σπέρματος του αυτού, αλλά νου, και θειας απομοίρας μέτοχος ούτε βλαβήναι υπο τινος αυτών δύναμαι. Αισχρό γαρ με ουδείς περιβάλλει. ούτε οργίζεσθαι τω συγγενεί (διανοούμαι) ούτε απεχθεσθαι (αυτόν). Γεγοναμεν γαρ προς συνεργίαν , ως πόδες, ως χείρες, ως βλέφαρα, ως οι τοίχοι των ανω και των κάτω οδόντων. Το ουν αντιπράσσειν αλλήλοις παρα φύσιν. Αντιπρακτικόν δε, το αγανακτείν και αποστρέφεσθαι”


Το οποίο βασικά λέει πως οι μαλάκες που θα συναντάς κάθε μέρα (κακοί λόγω άγνοιας του αγαθού και του κακού) δεν θα πρέπει να σε επηρεάζουν καθώς δεν μπορούν να σε βλάψουν (*η κλασσική αποστασιοποίηση των στωικών) καθώς συγγενεύεις με αυτούς και στην θεική μοίρα του κόσμου. Και επειδή είμαστε φτιαγμένοι για συνεργασία δεν θα πρέπει να σε αγανακτούν και να τους αποστρέφεσαι αλλά θα πρέπει να συμπεριφέρεσαι όπως πρέπει εσύ που ξέρεις την φύση του καλού και του κακού (δηλαδή όπως αρμόζει σε σένα και όχι στον άλλο, και αυτό κλασσική στωική συμπεριφορά το αμετάβλητο του σοφού).
Και δεν είναι μόνο πως η απόσταση από τον ακοινώνητο στον δολοφόνο ή απο τον αχάριστο στον ψεύτη είναι μεγάλη, αλλά κυρίως πως η αλλαγή της εστίασης απο το εντός του σοφού στην αξία του όποιου "περιθωριακού" εκτός διαστρεβλώνει πλήρως το νόημα και του αποσπάσματος αλλά και της ίδιας της στωικής φιλοσοφίας η οποία επίσης εκφράζεται και με το:

“παρακολουθείν μέντοι, οτι τοσουτου αξιος έκαστος εστιν, οσου αξία εστι ταυτα περι α εσπούδακεν.”
H αξία του καθενός μετριέται με την αξία των πραγμάτων που απασχολείται (που πράττει)
                 "Θάρρει, έσται γαρ τι εκ της νυκτός ταύτης φώς!                                     
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου