Λίγοι υπηρετούν την Αλήθεια γιατί λίγοι έχουν τη θέληση και λιγότεροι τη δύναμη για να είναι δίκαιοι

-"Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι." -
-"Έστ' ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται καί ές αεί έσεται"
- "Άλ, εσύ που είσαι το Φως, έλα στη Γή!
Κι εσύ Έλ ρίξε τις ακτίνες σου στην ιλύ που ψήνεται
(που βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).
Ας γίνει ένα καταστάλαγμα (μια ξηρά)
για να μπορέσουν τα Εγώ να ζήσουν, να υπάρξουν
και να σταθούν πάνω στην παλλόμενη Γη.
Ας μην επικρατήσει η νύχτα, που είναι το μικρόν,
και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)
το καταστάλαγμα του πυρός μέσα στην αναβράζουσα ιλύ,
και ας αναπτυχθεί η Ψυχή, που είναι το μέγιστο,
το σημαντικότερο όλων!"

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2014

ΠΙΤΥΡΕΥΣ



Ο Πιτυρεύς ο τελευταίος βασιλιάς της Επιδαύρου, πρό της καθόδου των Ηρακλειδών, αναφέρεται ως απόγονος του Ξούθου.  Ο Ξούθος που ήταν ένα από τα τρία παιδιά του Έλληνος, γιού του Δευκαλίωνα, φαίνεται να έχει ως γιό τον Ίωνα. Το "φαίνεται" αφορά τον μύθο της Κρέουσας, της κόρης του Ερεχθίονα η οποία όταν παντρεύεται τον Ξούθοήδη είχε αποκτήσει παιδί μαζί με τον Θεό Απόλλωνα. Αυτός ήταν ο Ίων τον οποίο επειδή ήταν ανύπαντρη εγκαταλείπει μετά την γέννα.  Το μωρό αυτό, το πήρε ο Ερμής και το πήγε στους Δελφούς. Εκεί μια Ιέρεια του Απόλλωνος ανέλαβε την ανατροφή του.
Ο Έλλην είχε τρείς γιούς, τους Αίολο, Δώρο και  Ξούθο πρόγονο του Πιτυρέα
Η Κρέουσα παντρεύεται τον Ξούθο αλλά δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Έτσι όταν πάνε στο Μαντείο παίρνουν χρησμό που τους λέει ότι τον πρώτο άνθρωπο που θα συναντήσουν μόλις βγούν από τον Ιερό χώρο, θα είναι ο γιός τους. Όντως βγαίνοντας συναντούν τον Ίωνα τον οποίο ο Ξούθος παίρνει μαζί του στην Αθήνα. 
Η Κρέουσα αρχικά είναι εναντίον του Ίωνα, και οργανώνει απόπειρα δηλητηρίασής του, όμως οι θεοί τον σώζουν. Με την αποκάλυψη από την Πυθία των σπαργάνων του, συντελείται η αναγνώριση μητέρας και γιου. Στα επόμενα χρόνια η Κρέουσα και ο Ξούθος αποκτούν άλλα δυο παιδιά τον Δώρο και τον Αχαιό 
Ο Δώρος όμως σε άλλες εκδοχές είναι γιος του Έλληνα και της Ορσηίδας (όπως και ο Αίολος, ο γενάρχης των Αιολέων), ή τουΑπόλλωνα και της Φθίας. Στην Κρέουσα όμως, κατά την Μυθολογία, φαίνεται να ανήκει ένα ακόμη παιδί, ο Κέφαλος, ο ιδρυτής της Κεφαλονιάς όπως ήδη έχουμε εξιστορήσει παραπάνω σε άλλο κεφάλαιο, τον οποίο λέγεται πως γέννησε με τον Ερμή.
 Έτσι γεννήθηκε ο πατέρας του Πιτυρέα Ίων. Για τον Πιτυρέα βρίσκουμε αναφορές στους περισσότερους συγγραφείς, μόνον για το ότι έχασε την βασιλεία από τον Τήμενο, εγγονό του Ύλλου του γιού του Ηρακλή. Αλλά μια ακόμη πληροφορία υπάρχει για έναν ονόματι Πρόκλη φερόμενο ως γιό του Πιτυρέα, ο οποίος λέγεται πως μετά την κάθοδο των Ηρακλειδών πήγε στην Σάμο μαζί με γλύπτες ξυλουργικής από την Αίγινα. Στο βιβλίο του Karl Otfried  Müller,μετάφραση George Cornewall Lewis, και Henry Tufnell, επιμ. (1839) (στα Αγγλικά). «The history and antiquities of the Doric race»Λονδίνο: Murray. σελΤόμος Β'.
Αλλά για τον Πρόκλη διαβάζουμε στον Παυσανία, πως είναι γιός του Αριστόδημου, εγγονού του Ύλλου, αδερφός του Τήμενου:
"Προκλής ὁ Αριστοδήμου  τω  παιδὶ  όνομα τίθεται  Σόον. ( δηλ: Προκλέους μὲν του Αριστοδήμου γενέσθαι Σόον, ...».(Παυσανία Λακωνικά ).
 Μάλιστα επειδή ο Αριστόδημος πέθανε κατά την εκστρατεία στην Πελοπόννησο, τα παιδιά του Πρόκλης και Ευρυσθένης που ήταν ανήλικα, ανέλαβε να μεγαλώσει ο Θήρας ( ο επώνυμος ήρωας της Θήρας), που ήταν θείος των παιδιών από την πλευρά της αδερφής του Αργίας, η οποία ήταν παντρεμένη με τον  Αριστόδημο και μητέρα των δυο παιδιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου